We zijn 5 maanden geleden begonnen met het doorontwikkelen van Camarillo. Ondertussen is er een hoop gebeurd. Wat we “Block 0” zijn gaan noemen is bijna af. De basisfunctionaliteit om wedstrijden te kunnen organiseren. Kleinere verenigingen kunnen nu al heel eenvoudig wedstrijden organiseren met Camarillo. Voor grotere wedstrijden hebben we nog een aantal updates in de planning die ook dat wat eenvoudiger maken. Je kan nu al aan de slag, maar we maken het nog beter!
Block 1
Na de basis van “Block 0” volgt (logischerwijs) “Block 1”. Er zijn de afgelopen tijd al wat experimenten langsgekomen, onder andere met video, en Chromecasts. Waar “Block 0” zich richt op de wedstrijdorganisatie, gaat “Block 1” zich richten op deelnemers en publiek. Hiervoor zullen we de komende tijd een hoop experimenten gaan doen met camera’s, social media en beeldschermen. Dit is een voorbeeld van één zo’n experiment:
Aan de hand van het beeld van een goedkope webcam wordt bepaald waar de ruiter zich in de bak bevindt en welk figuur er gereden wordt. In dit geval M-X-K van hand veranderen. Dat kunnen we vervolgens in beeld brengen. De lijntjes in de achtergrond geeft de waarschijnlijkheid aan dat een bepaald figuur gereden wordt. Zo geeft “vanhandveranderenMK” op dit moment een signaal af. Ook “gebrokenlijnMXF” en “gebrokenlijnHXK” geven een signaal, omdat het eerste en het laatste deel van deze figuren overeenkomen. Met deze technologie gaan we komende tijd verder aan de slag.
Onderhoud
“Block 0” wordt continu bijgeschaafd. Er zijn altijd dingen die net iets gebruikersvriendelijker kunnen. Deze week hebben we een hoop kleine updates doorgevoerd die het makkelijker maken om schermen naar het publiek nog vrijer in te delen. Als je Chromecasts gebruikt om Camarillo op een tv-scherm te tonen, kan je nu rouleren tussen verschillende schermen, bijvoorbeeld voor verschillende rijbanen. Reclame opnemen is nu ook een stuk makkelijker en het laden van die schermen gaat ook wat sneller.